اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

گزارش فارس از جلسه تنظیم بازار| قیمت مرغ باید کاهش یابد/ ذخایر کالاهای اساسی مطلوب است

در جلسه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری ضمن گلایه از بالا بودن قیمت مرغ در برخی از شهرستان‌ها، در خصوص کمک گرفتن از بسیج برای نظارت، وضعیت ذخایر کالاهای اساسی و ... تصمیم‌گیری شد.

گزارش فارس از جلسه تنظیم بازار| قیمت مرغ باید کاهش یابد/ ذخایر کالاهای اساسی مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ظهر امروز الله‌کرم نصیری در هفدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه قیمت ۱۴ کالایی که در استان تولید می‌شود کنترل و بر روی کالا درج شود، گفت: قیمت دارو، آرد و گندم تغییر نمی‌کند و حذف ارز ترجیحی تغییری روی قیمت‌ها ندارد و باید مراقب باشیم، انبارها کنترل شود و بازرسی‌ها در همین راستا هوشمندانه و هدفمند باشد تا در این زمینه مشکلی پیش نیاید.

معاون اقتصادی استانداری چهارمحال وبختیاری ادامه داد: در جلسه قبلی نیز تأکید شد که برای نظارت بهتر بر بازار از پایگاه‌های بسیج در بازرسی‌ها استفاده شود تا افزایش قیمتی در موارد ذکر شده صورت نگیرد.

در ذخیره گندم وضعیت خوبی داریم

نصیری با اشاره به اینکه گندم استان در وضعیت خوبی است، گفت: تا سال آینده گندم داریم اما باید تلاش کنیم که میزان ذخایر را افزایش دهیم و اجازه ندهیم این مقدار از سه ماه کمتر شود.

معاون اقتصادی استانداری استان بیان داشت: در تولید مرغ فراوانی داریم اما نباید به گونه‌ای باشد که تولیدکننده متضرر شود و البته تهیه ۵۰ تن مرغ مازاد هم خیلی قابل قبول نیست.

وی افزود: طبق گزارشات ارسالی علی‌رغم فراوانی مرغ، قیمت این کالا در لردگان و بروجن بالا است که باید بررسی شود، اگر ممکن است قیمت این کالا در سطح استان کاهش یابد و به یک نرخ منطقی برسیم.

تشکیل گروه قیمت‌گذاری میوه در میادین

نصیری با بیان اینکه گروهی در میادین میوه و تره‌بار به منظور قیمت‌گذاری تشکیل شود، اظهار داشت: در جلسه تنظیم بازاری که با حضور رئیس جمهور شکل گرفت تاکید شد افزایش قیمت و قیمت‌گذاری تنها از طریق ستاد تنظیم بازار کشور و استان صورت گیرد که پیرو این دستور چنین گروهی باید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه قانون انتزاع در حال اجرا است و خیلی اختیارات به اجبار به جهادکشاورزی داده می‌شود، ادامه داد: این سازمان با حجم انبوهی از کار بدون تغییر ساختار و افزایش نیرو مواجه می‌شود پس همه موظف هستیم در کنار جهاد کار کنیم تا شرایط لازم مهیا شود.

نصیری در پایان گفت: برای رفع مشکلات مرغداران و سرمایه در گردش مصوبه‌ای در استان تنظیم و برای معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی ارسال شود تا دغدغه مرغداران حل شود همچنین برای حل مشکل کرایه حمل‌ونقل نیز باید با این سازمان گفت‌وگو شود تا این معضل نیز مرتفع شود.

 وفور کالا در استان بیشتر از هفته گذشته

 مجید رستمی در ادامه این جلسه با بیان اینکه فراوانی کالا در استان وجود دارد، گفت: وفور کالا در استان در این هفته بیشتر از هفته گذشته به چشم می‌خورد و کاهش قیمت در برخی از کالاها مانند ۱۰ درصد در موز، ۸ درصد در پیاز، ۶ درصد در تخم‌مرغ و ... و افزایش قیمت در ۲ کالای برنج طارمی و هاشمی مشاهده می‌شود.

رئیس اداره کل صنعت، معدن و تجارت افزود: ۸ هزار و ۵۸۳ انبار در سطح استان وجود دارد که یک هزار و ۵۰۰ انبار از این تعداد تراکنش دارند که ۴۵۰ انبار پرتراکنش و ۳۰ واحد بیش از ۳ بار در ماه تراکنش داشتند.

گزارشی از اهتکار روغن دریافت نشد

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۱۸۳ تن روغن خوراکی، بالغ بر ۲۲ هزار تن برنج و بالغ بر ۱۳ هزار تن شکر در انبارها موجود است، ادامه داد: با توجه به شایعاتی که در مورد نبود روغن خوراکی در بازار گشت و نظارت شدت گرت تا از اهکتار روغن جلوگیری شود اما موردی از این اهتکار در استان دیده نشد.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول